En varm röd dag i Eskilstuna

Idag var det en varm och väldgt röd dag, gick omkring här i eskilstuna och informerade folk om att rösta i EU parlaments valet.
Intresset var stort och frågor kom konstant vilket alltid är lika roligt.
Men höjd punkten var att Mona Sahlin och de 4 top kandidaterna inför EU valet kom, de berättade sina argument varför man ska röst på Socialdemokraterna.
Det var mycket folk som stod och lyssnade och applåderade i solskenet och det var härligt att se.


Socialdemokraterna vill ha starka miljökrav på det som tillverkas.

Vi kämpar för tryggheten på jobben i hela Europa.

Vi vill inte att privata företag ska styra Europa, Vi vill att folkets intresse ska alltid gå i första hand.

Så efter allt detta så gick jag till vallokalen och la min röst på socialdemokraterna.
Det gör jag med stor stolthet och jag hoppas att även du tar och röstar och att du röstar rött.

Frihet, Rättvisa, Solidaritet! 

Ordf. SSU Strängnäs
Pierre Engberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0