En blå bluff

Imponerande egentligen, världens snyggaste bluff i världs historien och de som fick en lång näsa var svenska folket.
Hur känns det egentligen att vara en Moderat idag?
jag skulle hata mig själv egentligen att ha gått ut och lovat en massa saker, speciellt inom jobb och utbildning så när de tyvärr vann valet 2006 så kom bluffen fram.

Storvarsel över hela Sverige.
Sämre förutsättningar för de på arbetsplatserna.
Kraftigt höjd a-kassa.
Dyrare att vara med i facket.

Det var det som hände med deras jobb politik, låter det bra?
Tycker inte jag heller kan jag säga!

Sen har vi utbildningen.

Färre platser på Högskolor och universitet.
Kraftigt nerdragen budget för Komvux.
Mindre pengar till skolan i allmänt
Svårare för ungdomar att få plugga vidare.
Och ett förslag som ligger framme är att om du pluggar på ett yrksinriktat program så kommer du inte få plugga vidare på högskola eller universitet, för du ska jobba och inget annat.

Men vad har de gjort som de lovat?

De sänkte skatterna...FÖR DOM RIKA!!!!

Välkommen till val-bluffen 2006-2010, sanningen svider hårt.
De är samma gamla Egon med ny kostym!

Därför är jag en stolt röding!!

Pierre Engberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0