Debatter "The wind is vänding"

Jag har åkt runt i vackra Sörmland, sett debatter, hört om debatter sen sett debatter på tv.
Vad vill jag få ut av detta?
Jo, det är vi sossar står för en vettig poltik som tar med allt folk och värnar om folkets intresse och inte privata företag och de rikas intresse.
Jag vill att de som har mer kan ge mer så fler har samma möjlighet till utbildning, sjukvård, bo möjligheter och jobb.

Jag vill inte stå för en politik som riktar sig enbart åt "grädden", att ha en elit i samhället som ska enbart värnas om medans resten kan nästan ta och dra åt helvete.
Jag vill inte stå för en politik som riktar in sig på att allt privatiseras så man måste betala dyra summor för skola, sjukvård, lägenheter eller bli petad från jobb för att man inte är "fin" nog.

Sen när vi kommer till debatter så märker vi tydligt att vinden vänder, Moderaterna har inget att komma med förutom frågor, frågor som är betydelselösa och sen att de ALLTID ljuger i debatter gör allt till ett lågt och fult spel.
De förlorar debatterna, varför? för att de är  avklädda, de har ingen vettig politik och det syns väldigt tydligt nu!

Ett rött Europa 2009 och ett rött Sverige 2010!!

Pierre Engberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0