Nedvärdering

Jag blir arg...nej, jag blir förbannad!!
Vad får folk att tro att bara för att man är sosse så är man lågutbildad, fattig, dålig, och bidrgasfuskare?
Hur i helvete kan folk tro något sånt?
Att nedvärdera folk för att de vågar stå för något de tror på är fel.
Alla ska ha rätt till sina åsikter och man ska fan inte ta och trycka ner andra och vara en översittare för att man har olika åsikter.
Vad är en sosse då?
Det kan vara vem som helst, allt från en trebarnsmamma som är sjukskriven till att det kan vara en VD på ett företag, att vara socialdemokrat handlar om synen på folk.
Att våga lita på varandra, hjälpa varandra och se till att alla har en chans i livet där inte plånboken styr.
Det handlar om medmänsklighet och tillit, att vara solidarisk av sig.
Det är vad det handlar om att vara socialdemokrat.
Om folk vill låta pengarna styra allt eller att du hatar andra folkgrupper så får du tycka det även om jag inte håller med nånstans.
Jag och många fler vågar säga att vi är sossar för att vi bryr oss, vi vill kunna ha trygghet och kunna ha mat på bordet utan att behöva oroa sig.
Jag är en stolt Socialdemokrat!


Pierre Engberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0