Nu har det gjot det igen

Jag är ledsen över att den borgliga regeringen vi har i vårt land inte kan förstå att vi inte vill ha som USA med sitt bristande sjukvård och en skola där om man har pengar kan få en bättre utbildning.

Jag vet inte hur många som hört det ska komma en ny skollag som ska göra så att skolor kommer kunna be föräldrar om en så kallad "frivilliga föräldraavgifter" det är inte så svårt att förstå vad detta kommer leda till, jag säger bara behöver vi mer mobbing i skolan än vad vi redan har idag svaret är självklart nej. Förstå när lilla Johan inte kan åka med till bad huset för hans mamma inte har råd att betala kostnaden som skolan kräver pågrund att skolan inte längre kan lägga ut denna kostnad längre då de får mindre tillskott från staten. Nu kanske det är många som tänker så kommer det aldrig bli men då måste jag bara säga att vakna upp ur er dröm bubbla och inse att det är så lilla. Detta är inte bara jag som säger utan även Karin Fyrk på Rädda Barnen och Tapio Salonen professor vid Växjö Universitet. jag tycker också att det är lite märkligt att Jan Björklund inte har kommenterat den kommande lag förslaget precis som han hoppas på att det ska försvinna i skuggan av klimat mötet i Köpenhamn och sjukförsäkrings blunder.

Jag tycker att dagens siffror som aftonbladet presenterar idag är ett klart tecken på att vi inte vill ha ett Sverige som styrs av hur mycket pengar jag en har. En sak ska man ha klart för sig att det kommer inte bli billigare för det som har pengar bara för att man genomför en massa skattesänkningar eller förstör skolsystemet

Nicklas Kanevåg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0